اخبار

کوهپیمایی گروه کوهنوردی شهدای دانشجوی دانشگاه لرستان با استقبال دانشجویان به مقصد آبشار سفیدآب شباندر برگزار شد

۱۴۰۳/۰۲/۰۱

با استقبال نزدیک به 300 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه لرستان کوهپیمایی و طبیعت‌گردی گروه کوهنوردی شهدای دانشجوی دانشگاه لرستان به مقصد آبشار سفیدآب شباندر منطقه سپیددشت شهرستان خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این برنامه که با استقبال دانشجویان دختر همراه بود در تاریخ جمعه 31 فروردین‌ماه سال جاری برگزار شد.

گروه کوهنوردی شهدای دانشجویی دانشگاه پس از سوار شدن دانشجویان دختر از درب سراهای دانشجویی با همراهی 15 نفر از همکاران به مقصد روستای نای‌انگیز حرکت کرد.

اتوبوس ها ساعت 8:30 صبح به روستا رسیدند و پس از گروه بندی دانشجویان ساعت 9 صبح به سمت آبشار حرکت کردند.

قبل از رسیدن به آبشار، دانشجویان در منطقه‌ای زیبا، فریضه نماز ظهر و عصر را بجا آوردند و پس از صرف ناهار و استراحت، به سمت آبشار رفتند.

راس ساعت 14 دانشجویان به آبشار زیبای سفیدآب شباندر رسیده و پس از دیدن و عکاسی در مسیر بازگشت به سمت روستای شباندر حرکت نموده و پس از رسیدن به روستا از آنجا نیز با اتوبوس ها به سوی سراهای دانشجویی دانشگاه لرستان بازگشتند.

در محل آبشار براساس قرعه‌کشی به تعداد 18 نفر از دانشجویان به قید قرعه جوایزی اهداء شد.

تقویت تندرستی، سلامت و نشاط دانشجویی از اهداف مهم گروه کوهنوردی شهدای دانشجوی دانشگاه لرستان در اجرای این‌گونه برنامه‌های دانشجومحور است.

آبشار سفیدآب شباندر ( واقع در جنگل نای‌انگیز)، یکی از آبشارهای لرستان، به‌صورت پلکانی و مینیاتوری، به‌طور کاملاً طبیعی شکل گرفته‌ و یکی از زیباترین و رؤیایی‌ترین چشم‌اندازهای آبشاری ایران را خلق کرده‌ است.

این آبشار از چشمه‌ساری واقع در ارتفاعات کوه‌های مجاور سرچشمه می‌گیرد. دسترسی به چشمه‌ اصلی تنها از طریق کوهنوردی امکان‌پذیر است. جویبار نشئت‌گرفته از چشمه، در مسیر کوهستان حرکت می‌کند و علاوه بر پله‌ها، حوضچه‌های زیبایی را تشکیل داده است.

این جاذبه طبیعی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری استان لرستان است.

باتوجه به اینکه بخشی از دانشجویان دانشگاه لرستان غیربومی هستند این نوع اردوها، بازدیدها و کوهپیمایی‌ها می‌تواند تبلیغ‌کننده برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگرپذیر طبیعی استان لرستان به سایر استان‌ها باشد.

گروه کوهنوردی شهدای دانشجوی دانشگاه لرستان، زیرنظر معاونت دانشجویی این دانشگاه فعالیت می‌کند.

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۲۲:۱۶
۲۲۸ بازدید