اخبار

نشست شورای سلامت دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۱۱/۱۷

نشست شورای سلامت دانشگاه لرستان به ریاست دکتر علی نظری، رئیس این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که روز سه‌شنبه، 17 بهمن‌ماه سال جاری در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در سخنانی بر این نکته تصریح کرد که از ظرفیت دانشجویان مقطع دکترای روانشناسی که دارای شرایط مدنظر مرکز بهداشت دانشگاه لرستان باشند در مباحث مربوط به کارگاه‌های مشاوره دانشجویان استفاده شود.

وی خواهان شد از ظرفیت و توانمندی‌های اعضای هیئت علمی گروه روانشناسی دانشگاه لرستان به‌ویژه اساتید جوان، در رابطه با کمک‌هایی که می‌توانند از نظر علمی و آموزشی به مرکز مشاوره دانشگاه لرستان ارائه دهند استفاده شود.

رئیس دانشگاه لرستان خواستار شد در مباحث برگزاری کارگاه‌های مشاوره ویژه دانشجویان در وهله نخست کوشش شود از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های انسانی داخل دانشگاه استفاده شود؛ به‌ویژه همیاری دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی که مورد تأیید مرکز مشاوره دانشگاه لرستان باشند بهره‌گیری شود.

دکتر علی نظری تلنگر زد که در بخش جذب خیرین و نیکوکاران در زمینه‌های فعالیت‌های خیریه پزشکی و مشاوره‌ای در دانشگاه لرستان، کمبودهایی وجود دارد و این کمبودها با برنامه‌ریزی معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان و مرکز مشاوره این دانشگاه بایستی رفع شود.

وی خواهان شد یک ظرفیت جدید تحت عنوان فعالیت‌های خیریه و نیکوکاری در رابطه با ارائه خدمات پزشکی توسط مرکز مشاوره دانشگاه لرستان و مرکز بهداشت این دانشگاه ایجاد شود.

دکتر علی نظری به این موضوع اشاره کرد که بخشی از اعضای خانواده‌های شاغلان دانشگاه لرستان، عضو جامعه پزشکی هستند که خود یک ظرفیت مهم است و می‌توان با برنامه‌‌ریزی اصولی و علمی و کاربردی، در صورتی که افراد علاقه‌مند باشند در فعالیت‌های خیریه پزشکی مرتبط با دانشگاهیان دانشگاه لرستان به‌ویژه دانشجویان، مشارکت و اثرگذاری داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار شد موضوع تحلیل آماری در همه معاونت‌ها و دانشکده‌های دانشگاه لرستان، بیش از پیش، جدی گرفته شود؛ آمار‌ها باید مرتب به‌روزرسانی و تحلیل و پایش شوند؛ یعنی اینکه هر حوزه‌ای بداند وضعیت حال کاری‌اش نسبت به وضعیت گذشته‌اش چه پیشرفت یا چه پسرفتی داشته است و کوشش کند براساس تحلیل دقیق آماری، چشم‌اندازی کاری مصداقی برای حوزه کاری، تعریف و هدف‌گذاری کند.

در این نشست، دکتر مهدی شاهین، معاون دانشجویی دانشگاه لرستان نیز به این نکته اشاره کرد که رویکرد معاونت دانشجویی و مرکز مشاوره و مرکز بهداشت دانشگاه لرستان آن است که جلسات شورای سلامت دانشگاه به صورت منظم و هر ماه یک بار تشکیل شود و سطح خدمات پزشکی و مشاوره‌ای به دانشجویان، ارتقاء یابد.

وی درباره این موضوع سخن گفت که حضور مشاوران در خوابگاه‌های دانشجویی یک موضوع مورد تأکید و جدی است و تلاش آن است که حضور مشاوران براساس شیفت‌بندی به‌صورت پیوسته در خوابگاه‌ها باشد.

معاون دانشجویی دانشگاه لرستان توضیح داد شورای سلامت دانشگاه لرستان رویکرد کاری خود را براساس آیین‌نامه شکل‌گیری این شورا پیش خواهد برد و مهم این است که شورا بتواند تصمیماتی اتخاذ نماید که جامعه مخاطب به‌ویژه دانشجویان عزیز که سرمایه‌های آینده‌ْساز مملکت هستند منتفع بشوند و رضایت آن‌ها از خدمات پزشکی و مشاوره‌ای، افزایش یابد.

نکته‌ی دیگری که مورد تأکید دکتر شاهین در این نشست قرار گرفت توجه بیش از پیش به تداوم کارگاه‌های آموزشی با رویکرد پیشگیری و برگزاری کارگاه‌های جدید حوزه‌های مشاوره‌ای دانشجویی است.

شورا تلاش خواهد کرد به موضوع کارگاه‌های آموزشی دانشجویی با موضوعات متنوعی که ذیل مشاوره و سبک زندگی و بهداشت قرار دارند توجه ویژه‌ای صورت گیرد و اولویت هم آگاهی‌بخشی با رویکردهای پیشگیرانه است.

در این نشست، دکتر فضل‌اله میردریکوند، مدیر مرکز مشاوره دانشگاه لرستان و دکتر سعید دارابی، مدیر مرکز بهداشت این دانشگاه نیز گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات و برنامه‌های پیشنهادی آتی، ارائه کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۱/۱۷ - ۱۴:۳۰
۲۹۸ بازدید