اخبار

نشست تحلیل آسیب های اجتماعی با حضور مدیرکل مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم در دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۰۹/۰۷

با حضور دکتر ابراهیم نعیمی، مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر مرادی، رئیس اداره بهداشت روان دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و معاونان این دانشگاه، نشست مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه لرستان با موضوع تحلیل نظام مسائل اجتماعی دانشجویان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که روز سه شنبه، 7 آذرماه به میزبانی حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد دکتر نعیمی، به این موضوع اشاره کرد که کارگاه های مهارت زندگی برای دانشجویان از نظر محتوا بایستی در تناسب با کارنامه سلامت روان دانشجویان آن دانشگاه باشد؛ به همین علت گاهی اوقات محتوای کارگاه های آموزشی یک دانشگاه با دانشگاه دیگر تفاوت دارد.

در این نشست دکتر نعیمی تأکید کرد در برنامه ریزی های مراکز مشاوره دانشگاه ها بایستی اولویت ها بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی باشد.

در این نشست، آسیب های اجتماعی دانشجویی دانشگاه ها با رویکرد آماری، تحلیل شد.

دکتر علی نظری، در این نشست، بر این نکته تصریح کرد که همواره بایستی در توصیف آسیب های اجتماعی از داده ها و آمارهای به روز استفاده کرد و نشست ها برمبنای داده محوری و تحلیل های دقیق آماری برگزار شوند تا تصمیم گیری ها برپایه نیازها و مشکلات دانشجویان باشد.

رئیس دانشگاه لرستان حرکت های جهادی و علمی را ابزارهای مهم کاهش نظام مسائل اجتماعی دانشجویان دانست.

دکتر علی نظری خواستار شد مشارکت خانواده ها و ارتباط با خانواده های دانشجویان در رابطه با نظام مسائل اجتماعی دانشجویی، بیشتر شود.

در این نشست، دکتر مهدی شاهین، معاون دانشجویی دانشگاه لرستان و دکتر فضل اله میردریکوند، رئیس مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه لرستان گزارشی از فعالیت های انجام شده دانشگاه لرستان در زمینه مبارزه با آسیب های اجتماعی دانشجویی بیان کردند.

همچنین، دکتر سعید محمدزاده، معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان، دکتر محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و دکتر علی میر، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان در این نشست حضور داشتند و دیدگاه های خود را در رابطه با آسیب های اجتماعی بیان کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۹/۰۷ - ۱۱:۵۶
۱۲۲ بازدید