اخبار

آیین دانشجویی هفته کتاب و کتابخوانی با حضور رئیس دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۰۸/۲۹

با حضور رئیس و معاونان دانشگاه لرستان آیین دانشجویی گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این آیین که روز دوشنبه، 29 آبان‌ماه توسط کانون کتاب و کتابخوانی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات شهید سلیمانی این دانشگاه برگزار شد رئیس دانشگاه لرستان در سخنانی گفت: «جایگاه و اهمیت قلم و نوشتار تا جایی است که قرآن کریم به قلم سوگند خورده است».

دکتر علی نظری تشریح کرد: «قلم جلوه‌ای از آفرینندگی و قدرت خداوند است».

دکتر نظری اظهار داشت:‌«قلم و نوشتار می‌تواند ترسیم‌کننده زیبایی‌ها و ایجاد‌کننده چشم‌انداز مسیر حرکت انسان باشد».

وی بیان کرد: «امروز شاهد هستیم قدرت قلم و رسانه‌ها انعکاس دهنده آلام و دردهای کودکان غزه و ظلم و ستم رژیم نامشروع صهیونیستی است».

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد:‌« قدرت قلم و رسانه‌ها باعث رسوایی رژیم صهیونیستی شده است».

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی مهم‌ترین کتاب راهنمای زندگی بشر را قرآن کریم دانست.

دکتر علی نظری افزود هر کتابی سخن حق را بگوید یک کتاب مانا و پایدار خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش ماندگاری آثار شاعران بزرگی همچون حافظ را ناشی از این نکته دانست که آن‌ها شعرهایشان را در مسیر حق گفته‌اند.

استاد زبان و ادبیات عرب تصریح کرد ماندگاری حافظ به این خاطر است که الهام بخش شعرهایش تعالیم قرآن کریم است.

رئیس دانشگاه لرستان تشریح کرد هر کسی که بخواهد قلمش مانا و پایدار بماند بایستی قلمش منعکس کننده تعالیم وحی و قرآن کریم باشد.

دکتر محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز در سخنانی با اشاره به حمایت همه جانبه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان از فعالیت‌های کتابخوانی دانشجویی دو عنصر کتاب خوب و رفیق کتابخوان خوب را از جمله بهترین اتفاق‌های زندگی دانشجویی عنوان کرد.

دکتر مهدی شاهین، معاون دانشجویی دانشگاه لرستان در سخنانی کتاب را شفادهنده جان‌ها و همه بیماری‌ها دانست و تلاش و پشتکار دانشجویی در زمینه مطالعات و تمرکز بر امر کتابخوانی را خواستار شد.

حسن صالحی‌راد، مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در سخنانی با تاکید بر لزوم انتخاب کتب مفید از جمله کتاب‌های علامه طباطبایی، شهید مطهری و شهید مدنی خواستار توجه دانشجویان به این نوع کتاب‌ها معنوی شد.

وی با اشاره به جانفشانی رزمندگان اسلام و مقاومت در عملیات طوفان الاقصی برملا شدن توطئه‌های استکبار و رژیم صهیونسیتی را دستاورد این عملیات دانست.

دکتر مهدی امید، معاون مدیریت حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در سخنانی با اشاره به دو نوع زیست انسان‌ها در بخش زیست فیزیکی و زیست اندیشه‌ای، کتابخوانی را غذای روح و زیست اندیشه‌ای و ذهنی دانست و بر تلاش لازم برای تأمین زیست ذهنی مناسب و معنوی تأکید کرد.

دکتر سید نجم‌الدین موسوی، عضو هیئت علمی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه لرستان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه مولفان کتب افرادی سودمند و تأثیرگذار در جوامع‌اند گفت این افراد هم در زمان حیات خود سودمندی و اثرگذاری لازم را دارند و هم در زمانی که در قید حیات نیستند منفعت لازم را به جامعه می‌رسانند.

گفتنی است در این آیین گروه تئاتر دانشجویی به اجرای نمایش پرداخت و مراسم تقدیر از مسابقات کتابخوانی دانشجویی کانون کتابخوانی دانشگاه لرستان اجرا شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۲۰:۲۸
۲۳۷ بازدید